Click here for English
Ağustos - Eylül - Ekim 2019 Sayı:1
AYIN KONUĞU
 
a2
• Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız?

Doruk GÜNAY

Finansal Raporlama ve Yurtdışı Operasyonlar Muhasebe Kontrol Müdürü olarak yaklaşık 6 yıldır görevime devam etmekteyim. Kıdemli Finansal Raporlama Uzmanı olarak başladığım görevimde, aynı yıl içerisinde şu anki ünvanıma kavuştum. Liseyi, Bursa Atatürk Anadolu Lisesinde okuduktan sonra İstanbul Bahçeşehir Üniversitesinden mezun oldum. Daha sonra Yüksek Lisans programı için Amerika’nın Philadelphia şehrinde bulunan Temple University’de eğitimimi tamamladıktan sonra Deloitte Philadelphia’da “Intern Auditor” olarak işe başladım, Üniversite döneminde bir çok iş kolunda çalışma fırsatı bulmama rağmen gerçek iş hayatımın burada başladığını söyleyebilirim. Fırsatların ülkemde daha çok olduğuna olan inancım ile birlikte 2 yıl gibi bir süre sonunda İstanbula döndüm. Sırası ile KPMG – Kreston of International şirketlerinde tecrübe edindikten sonra ATÜ bünyesinde yerimi aldım. ATÜ’de çalıştığım yıllar içerisinde, İstanbul Teknik Üniversitesi ”Innovation Management and Entrepreneurship” yüksek lisans programından mezun oldum. Ayrıca gönüllü olarak girişimcilere finansal okur yazarlık eğitimlerinde destek olmaya çalışıyorum.

• Finansal Raporlama departmanının iş süreçlerini anlatır mısınız?

Finansal Raporlama Departmanı olarak; ATÜ Turizm İşletmeciliği ve iştiraklerinin mali tablolarını uluslararası finansal raporlama standartlarına göre mali tablo okuyucuları için UFRS’e uygun mali tablo hazırlıyoruz. Aynı zamanda yönetim raporlamaları yaparak, gerçekleşen süreçleri, mali tabloya etkileyecek hususları sunuyoruz, kısacası şirketin finansal fotoğrafını çekiyoruz. Bu çektiğimiz fotoğrafı da bağımsız denetçilere onaylatarak paydaşlarımıza ve gerekli tüm 3. gruplarımıza sunuyoruz.

Bunun yanında yurt dışı operasyonlarımıza, bütün muhasebe süreçlerine danışman niteliğinde destekler verip, Türkiye’deki ana şirketimiz ile köprü olmaya çalışıyoruz. İş akışımız sırasında çok doğru orantılı olduğunu düşündüğüm yurt içi ve yurt dışı vergi süreçlerimizi planlıyor ve yönetiyoruz. Vergi kanunlarını yorumlayarak vergi planlaması projeleri hazırlıyor ve üst yönetime sunuyoruz. Bu doğrultuda vergiden kaçınma yöntemiyle şirketin yükümlülüklerinin azalmasına’da katkıda bulunuyoruz.

Şirketimizde yer alan departmanlardan gelen talepler doğrultusunda ve mali tabloları etkileyecek hususlar için öncelikle ekip olarak araştırma yapıyor ve diğer tüm departmanlarımıza görüşlerimizi sunuyoruz. Sonrasında ise gerek gördüğümüzde danışman ve kamu kurumlarıyla iletişime geçerek iş sürecimizi profesyonel bir alt yapı ile tamamlıyoruz.

• Kimlerle İletişim halindedir?

Finansal Raporlama departmanını piramitin en uç noktası olarak görüyorum çünkü bütün operasyon tamamlanmış, sonuçlara ulaşılmış ve sonuçları sunan departman olması dolayısı ile dokunmadığımız hiç bir departman kalmıyor. Özellikle yakın çalıştığımız departmanlar ise Finansal tablolara direk etkileri olan muhasebe ve finans departmanlarıdır. Aynı zamanda satın alma, personel, iş geliştirme departmanlarıyla da her daim iletişim halindeyiz.

Ayrıca, denetim süreçlerini de yönettiğimiz için kamu ve özel sektör denetçileriyle iletişim halindeyiz. Bağımsız denetim ve vergi denetimi ile vergi müfettişlerinin incelemeleri esnasında sürekli iletişim halinde kalıyoruz. Şirketimizde yer alan herhangi bir departmandan gelen ve mali tabloları etkileyecek hususların değerlendirilmesi için denetim, danışman ve kamu kurumlarıyla iletişime geçiyoruz. Bu kurum bazen bağımsız denetim şirketi, bazen Maliye Bakanlığı, bazen vergi denetim şirketi bazen de Merkez Bankası gibi yüksek hassasiyetli kurumlar olabiliyor.

• Finansal Raporlama departmanında çalışabilmek için ne gibi niteliklere sahip olmak gerekir?

Bu departmanda çalışmak isteyen kişilerin öncelikle analitik olması gerektiğine inanıyorum. Matematik bilgisi yüksek, sabırlı olan, insan ilişkileri kuvvetli, okumayı seven ve sürekli kendini güncel tutmaya özen gösteren, gündemi takip eden ve yorum yapmayı seven insanların bu departmanda başarılı olabileceğini düşünüyorum.

• İş akışında en önemli unsurlar nelerdir?

İletişim bizim için en önemli değerlerin başında gelmekte. Bütün süreçler tamamlanmadan, datalar tam olarak departman bünyemize alamadığımızda iş akışının aksaması hatta durması söz konusu olur. İş akışının optimal seviyede faydalı sonuç vermesi için iletişimi önemsiyoruz. Mali tabloları etkileyecek herhangi bir durum olduğunda tüm senaryoları değerlendirerek şirket içinde kalacak şekilde görüş beyan ediyoruz.

• Bugüne kadar karşılaştığınız ilginç bir durum oldu mu? Nasıl çözümlediniz?

2015 yılının benim kariyerim açısından çok önemli bir yıl olduğunu düşünüyorum, yatırımlarımız hız kazanmış, farklı ülkelerde hatta farklı kıtalarda kısa sürelerde birçok operasyonu hayata geçirdik. Bu yıla kadar her açılan operasyonda farklı yerel muhasebe programları kullanıyorduk, fakat bunun sürdürülebilir bir sistem olmadığına olan inancım ile her operasyonda tek bir program arayışına girdim. Araştırmalarımız sonunda, maliyet, uzaktan erişim ve kontrol edilebilir olan bir program bulduk ve üst yönetime sunduk sonrasında bu programı kullanma kararı aldık. İlk olarak Medine operasyonunda pilot olarak başladığımız bu projeyi başarılı olarak hayata geçirdik fakat programı uygulayacağımız diğer operasyonumuz Amerika’ydı. Sadece saat farkı bile süreci zorlaştırıyordu ancak menşei Dubai olan bu programı Amerika’ya uygulamayı sonunda başardık. Burdaki en önemli çözümleme ise farklı bölgelerdeki hatta kültürlerdeki insanların birbiri ile çalışmalarını yönetmek olarak söyleyebilirim. Benim yorumum, İnsanoğlunun yeni bir konusu var; bu da Bağlantı; Birbirine en bağlı insanlar, bağları en güçlü olan insanlar geleceğimizi oluşturacaklar. “Connectivity is destiny”.

• ATÜ ailesinin bir parçası olmak size neler kazandırdı?

2014 Ocak ayında ATÜ bünyesine katıldım ve katıldığım günden bugüne kadar ailenin bir ferdi olarak yoluma devam ediyorum. Bu görüşümü ekibime ve diğer tüm çalışma arkadaşlarıma aşılamaya çalışıyorum. Bir organizasyon içinde beraber hareket etme bilinci ATÜ’nün kendi doğasında varolan bir özellik. Bu öğrenim ile çıktığım yolda global bir şirkette çalışmanın avantajını farklı kültürlerden olan insanlara da aktarmaya çalışıp tecrübe sağladığımı düşünüyorum. “Travel Retail” başlı başına çok özel bir sektör olması dolayısı ile de hem perakende sektöründe hemde havacılık sektöründe sadece Türkiye’de değil Dünya üzerinde birebir çalışma fırsatı bulduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Sonuç olarak “Tecrübe aklın hocası, düşüncenin de rehberi ise kendi kariyer yolculuğumda ATÜ benim en büyük rehberim oldu”.

• Eğer bu departmanda görev almasaydınız hangi departmanda yada iş kolunda çalışmak isterdiniz?

Burda bir formülasyon yapmam gerektiğini düşünüyorum,
-Ekip çalışmasına canı gönülden inanıyorum,
-İnsanlar ile iletişimi gerçekten önemsiyorum,
-Farklı bakış açıları kazanmayı, bardağın diğer tarafından bakabilmeyi seviyorum,
-Analiz ve risklerin her zaman belirlenmesi gerektiğine inanıyorum,

Bu kriterler ışığında Lojistik yada Satış departmanlarında başarılı olabileceğimi düşünüyorum. Bunların dışında ise Dünya’da yeni gelişen birimler olacağına inanıyorum ki bir kısmı yavaş yavaş kendini göstermeye başladı Örneğin; Inovasyon Yönetimi – “industry 4.0 managing digital transformation”, Data Analyst(Data Analizi) yada Data Minding (Veri Madenciliği) gibi departmanlarda başarı sağlayabileceğimi düşünüyorum. Son olarak ise daha önce 2017 yılında katılma fırsatı bulduğum “Heinemann Talent Programı” sayesinde kendi yeteneklerimi uluslarası bir platformda yaşayarak öğrenirken, çıkan sonuçlara dayanarak, iyi bir girişimşimci adayı olabileceğime yeni fikirler hayata geçirebileceğime olan inancım daha da arttı.

• Ekibiniz kaç kişiden oluşuyor? Ekip arkadaşlarınızı tanıtabilir misiniz?

 
a2
Necati EJDER:

Finansal Raporlama Yönetmeni Necati ile başlamak isterim. Kendisi, Üniversite yıllarına kadar ailesi ile beraber Mersin’de ikamet ettikten sonra Marmara Üniversitesi İktisat Fakültesi’ni kazanması ile başlayan serüveni 12 yıldır devam etmektedir. Üniversitenin son senesinde Doğan Holding’de uzun dönem staj yaparak; iş hayatına başlayan Necati, Üniversite mezuniyeti ile beraber PwC Denetim Şirketi’nde Denetçi olarak çalıştıktan sonra Amerika’da dil eğitimi alması gerektiğine karar verir ve Amerika serüveni başlar. Eğitimini başarı ile tamamlayıp İstanbul’a dönüş yapmış. Dönüşü ile birlikte, BDO Denetim Şirketi’nde Denetçi olarak çalışmaya devam etti. Biz ATÜ ailesi olarak tam da bu noktada keşfi yapıp Necati’yi Atü bünyesine kazandırmayı başardık. 2019 yılı içerisinde Mali Müşavir ünvanını alan Necati, yaklaşık 5 yıldır ATÜ ailesi’nde görev alıyor ve uzun yıllar bu ailenin bir ferdi olarak kariyerinde devam edip başarılarına devam edeceğine inancım sonsuz.
 
a2
Aykut DURDAĞI:

Vergi Yönetmeni olarak birlikte çalıştığım Aykut, İstanbul Üniversitesi Maliye Bölümü’nden mezun olmuştur. Üniversite yıllarında Work and Travel programıyla 3 ay süreyle Amerika’ya gitmiştir. Ayrıca, Deloitte, Türk Hava Yolları ve Devlet Planlama Teşkilatı’nda staj yapmış ve mezun olduktan sonra Vergi Denetçisi olarak Ernst&Young’da çalışmıştır. Askerlik görevini tamamladıktan Aykut ile görüşmelerimiz başladı, görüşmelerimiz sırasında, “Nothing is certain but death and taxes” sözü görüşmeye katılanların akıllarından geçirdiğini düşündüğüm Aykut, ailemizin bir ferdi olarak ATÜ bünyesinde yerini aldı. Kariyerine Mali Müşavir ünvanı ile devam ederken Aykut, İstanbul Mali Müşavirler Odası’na kayıtlı olup İstanbul Üniversitesi Kariyer Geliştirme Merkezi Danışma Kurulu üyesidir. Kendi mesleki tecrübelerini yayınladığı aktif bir internet sitesi olan meslektaşım fırsat buldukça çok değerli yazılar kaleme almaktadır.
 
a2
Dilan HALİÇ:

Ekibimizin en genç ferdi olan Dilan Haliç, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İngilizce İşletme bölümü mezunudur. Üniversite yıllarında Work and Travel programıyla 3 ay Amerika’da Six Flags Great Adventure’da çalıştıktan sonra yurt dışı serüvenine Erasmus Programı ile İsveç University of West’te 6 ay eğitim görerek devam etmiştir. Okuldan mezun olduktan sonra kariyerine Ekim 2014’te Ernst&Young Bağımsız Denetim firmasında Asistan Denetçi olarak başlamıştır. 2016 yılında, kıdemli denetçi olarak terfi ettikten sonra, Haziran 2017 itibariyle EY’daki görevinden ayrılarak, Turkcell/Globaltower şirketinde Bütçe ve Raporlama uzmanı olarak çalışmıştır. Temmuz 2019’da ATÜ Finansal Raporlama uzmanı olarak ailemizin en genç ferdi olmaya hak kazanmıştır. Bunlara ek olarak Dilan, Mayıs 2019 itibariyle SMMM olmaya hak kazanıp, Marmara Üniversitesinde Muhasebe Finansman (İngilizce) bölümünde Yüksek lisans programına kabul edilmiştir.
 
v
 
www.atu.com.tr  

 

Son Sayıya Dön