Click here for English
Ekim - Kasım - Aralık 2020 Sayı:3
AYIN KONUĞU
 

a2
Operasyonunuzun iş süreçlerini anlatır mısınız?

Emre Kurtlar

Operasyonumuzun organizasyonel iş süreçlerini Ticari İşler, İdari İşler, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Denetim Süreçleri olarak başlıklar halinde ifade edebiliriz.

Ticari işler kapsamında;
Müşteri - satış ve ekip yönetimi süreçlerimiz
Ürün ve ticaret yönetimi süreçlerimiz
Mağaza ve operasyonel iş süreçlerimiz.

İdari işler kapsamında;
Hasılat & finans, satın alma ve muhasebe iş süreçleri
Sipariş planlama ve tedarik zinciri & Lojistik ve depo iş süreçleri
Bilgi sistemleri yönetimi
Teknik işler ve satış sonrası müşteri ilişkileri yönetimi
İnsan Kaynağımızın gelişim odaklı ve en verimli şekilde yönetilmesi,
İç kontrol ve denetim süreçlerimizin, iş disiplini ve prensiplerimizi yansıtarak yönetilmesi olarak ifade edebiliriz.

Tüm departmanlarımızın birbirleriyle etkin bir iletişim halinde gelişim odaklı, yeniliğe açık ve işbirlikçi bir anlayışla ortak amaca hizmet edebiliyor olması operasyonumuzdaki en temel bakış açımızdır.



Kimlerle İletişim halindesiniz?

Bölge operasyonlarında işin doğası gereği birbirlerinden çok farklı alanlarda kurum içi ve kurum dışı çok sayıda kişiyle iletişim içerisinde oluyoruz.

Kurum içi olarak, genellikle yurt içindeki diğer bölge operasyonlarımızla, Ali Bey’le operasyon müdürü arkadaşlarımızla, genel merkezimiz Vadi İstanbul ofislerimizdeki tüm departmanlarla ve zaman zaman INA’daki çalışma arkadaşlarımızla iletişim halinde oluyoruz.

Kurum dışı olarak ise terminal işletmesi olarak TAV EGE yönetimi, holding bünyesindeki diğer grup şirketlerimiz olan BTA, HAVAŞ, TAV Güvenlik, havayolu şirketlerinin yönetimleri, havalimanı içerisinde yer alan diğer özel kurum ve kuruluşlarla, değerli kamu kuruluşlarımız olan Mülki İdare Amirliği, Gümrük Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü ve DHMİ’nin yönetimleriyle, kamuya karşı olan sorumluluğumuz ilkesiyle iş süreçlerimizin kusursuz yönetilmesi adına sürekli iletişim ve işbirliği içerisindeyiz.

Dünya’nın en büyük gündemlerinden olan Covid-19 süreci ile ilgili olarak mağazalarımızda yolculara ve çalışanlarımıza yönelik ne gibi tedbirler alındı?

Pek tabi ki şirketimizin Covid-19 yönergesi dahilinde tüm operasyonlarımızda olduğu gibi İzmir operasyonumuzda da öncelikle çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığını gözeterek ve buna uygun tedbirlerimizi hayata geçirerek kontrollü olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz.
Öncelikle tüm operasyon ekibimiz kişisel koruyucu ekipmanlarımızı kullanarak görevlerine devam etmekte ve ateş ölçümleri yapılarak iş başı yapmaktadırlar.
Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin rahatça ulaşabileceği şekilde mağazalarımıza, dinlenme odalarımıza ve tüm idari ofislerimize dezenfektan alanları kurulmuştur.
Operasyonumuzdaki tüm ticari ve idari lokasyonlarımız belirli periyotlarda profesyonel hizmet alınarak dezenfekte edilmektedir.
Mağaza içerisinde konumlandırdığımız çeşitli uyarı görsellerimiz ve anons sistemimizle görsel ve işitsel olarak Covid-19 önlemlerimiz ve sosyal mesafe hatırlatmalarımız yapılmaktadır.
Çalışanlarımızın misafirlerimizle kontrollü temas sağlayabilmesi, sosyal mesafenin korunabilmesi ve oluşabilecek riskleri önleyebimek adına ödeme noktalarımız şeffaf pleksi seperatörlerle korumaya alınmıştır. Ödemelerde ise kredi kartı (tercihen temassız) kullanılmasını teşvik ederek temasın en aza indirgenmesi hedeflenmiştir.
Bu süreçte mağazalarımızda bulunan makyaj deneme ürünlerimiz ve gıda tadımlarmız hastalığın yayılması adına risk teşkil etmesinden dolayı yapılmamaktadır.
İş yeri hekimimiz tarafındanda ayrıca tüm çalışanlarımıza Covid-19 salgınına karşı alınması gereken önlemleri içeren eğitimler verilmiştir.


Sosyal mesafe kuralları mağazaları olumsuz etkiliyor mu? Alışveriş yapan yolcular mağazada geziyorlar mı yoksa önceden planladıkları ürünleri alıp mağazadan çıkıyorlar mı?

Elbette içinde bulunduğumuz süreç müşterilerimizin alışveriş dürtüsünü negatif etkilemektedir. Yolcu psikolojisi mümkün olduğu kadar az kişiyle temas ederek uçağın kapısına ulaşmak veya bagajını alıp havalimanını terk etmek üzerine evrilmiştir.
Pandemi ile beraber küresel anlamda ekonomik gücün azalması da satın alma davranışını olumsuz etkileyecek faktörlerden olacaktır.
Bununla beraber insanoğlunun doğasında olan, mevcut duruma alışmak ve bu yeni durumu zorluklarıyla beraber kabul ederek hayatına devam etme davranışının iş hayatımızdaki normalleşme adımlarını da hızlandıracağını ve 2021’in bu anlamda havacılık sektöründe de toparlanma yılı olacağını ümit ediyorum.
Yeter ki bireyler ve kurumlar olarak uygulanan tedbirleri gevşetmeden devam ettirelim.

Pandemi sürecinde en aktif olan operasyonlarımızdan birisi sizlersiniz. Bu dönemde en çok hangi kategorilere ilgi var? Maske kullanımı Parfüm-Kozmetik-Makyaj ürünlerinin satışlarını olumsuz etkiledi mi?

Pek tabi ki bu sorunun farklı bölgelerdeki değişken dinamiklerin etkisiyle farklı cevapları olacaktır.
Yolcu sayısından bağımsız olarak havalimanına gelen/giden uçuş destinasyonları, yolcu milliyetleri, profilleri, yaşları ve hatta hangi ülkenin hangi şehri ve bölgesinden geldiği bile satış & operasyon aksiyonlarımızda üzerinde çalıştığımız, organizasyonel ve finansal planlamalarımızda “hangi yolcu” kavramını çokça irdelediğimiz bir konudur. Bu dönemde İzmir'e gelen ve giden yolcu profillerinin de büyük etkisiyle bizim operasyonumuzda daha çok tütün ve alkol ürünlerine talebin arttığını söyleyebilirim. Hayatımızın ayrılmaz parçası gibi olan maskeler ise, parfüm & kozmetik ürünlerinin kullanım alışkanlığını olumsuz etkilemiştir.
Bir diğer faktör de tüketicilerin içinde bulunduğumuz dönemde lüks tüketim ürünlerine karşı biraz daha mesafeli satınalma eğilimi içerisinde bulunmasıdır.

Alışveriş yapma potansiyeli en yüksek olan milletler kimlerdir?

Bizim bölgemiz için İngilizlerin alışveriş yapma potansiyelinin diğer milletlerden daha fazla olduğunu söyleyebilirim.
Bununla beraber “malesef İzmir için yolcu sayıları çok az da olsa” genel anlamda baktığımızda Çin, Azerbaycan ve İsrail’li yolcularımızın da “sepet başı” diye tabir ettiğimiz rakamlarının yüksek olduğunu, Türk vatandaşlarımızın ise döviz kurundaki dalgalanmalarda değişkenlik gösterse de her zaman duty free den alışveriş yapma eğilimlerinin olduğunu ifade edebilirim.



Kaç yıldır ATÜ bünyesinde görev alıyorsunuz? Bu yapının bir parçası olmak size neler kazandırdı?

ATÜ ile olan iş ilişkimiz şirketin kuruluşu olan 2000 yılında Atatürk Havalimanında başladı. İstanbul Operasyon ekibinde farklı satış kadroları ve mağaza konseptlerinde çalıştıktan sonra sırasıyla Görsel sunum uzmanlığı, Shop Supervisor-Sales Supervisor-Takım Liderliği ve Operasyon Müdür Yardımcılığı pozisyonlarında görev aldım.
2015 yılından itibaren de İzmir Operasyon Müdürü olarak görevimi sürdürüyorum.
Yani aradan geçen 20 yılı aşkın zamanda hayatımın yarısının ATÜ ile beraber geçtiğini söyleyebiliriz :)
Şirketimizin kurumsal gelişimindeki tüm aşamalarını yaşayarak ortak olabilmek, eş zamanlı olarak yıllar içerisinde kurum içi gelişim ve değişim sürecinin içerisinde önemli roller üstlenebilmek iş tatminim açısından çok değerli olduğu gibi, kurumsal aidiyet duygumu da güçlü şekilde beslediğini söyleyebilirim.

Eğer bu görevde olmasanız hangi departmanda ya da sektörde çalışmak isterdiniz?

Benzer dinamik bir yapıda faaliyet gösteren yenilikçi ve rekabetçi bir formatta perakende sektöründe çalışabilirdim.
Ayrıca gençlik yıllarımda basketbol oynadım, profesyonel olarak devam edebilmek güzel olurdu.

Ekibiniz kaç kişiden oluşuyor? Ekibinizi anlatabilir misiniz?

Ben İzmir’i yarı sezonluk bir operasyon olarak tasvir ediyorum.
Senelik ciromuzun %70’ini Mayıs-Ekim döneminde elde ederken, %30’unu kış döneminde gerçekleştiriyoruz.
Dolayısıyla kadro yapımızı da bu değişken duruma ve beklentilerimize göre planlıyoruz. Düşük sezonda mağazalar ve idari ekipler olarak ortalama 100 kişilik bir ekibe sahipken, yaz aylarında sezonluk işe aldığımız çalışanlarımızla birlikte yaklaşık 140 kişilik bir ekiple misafirlerimizi ağırlıyoruz.
İzmir Operasyonumuzda, yüksek enerjileri, güçlü iletişim becerileri, her zaman birbirini destekleyici ve işbirlikçi anlayışları, yüksek özgüvenleri, gülen yüzleri ve ilişki kurma konusundaki becerileri ile harika iş sonuçlarına kolaylıkla ulaşabilen çok özel bir ekibe sahibiz.
Bundan dolayı da büyük mutluluk duyuyoruz.
 
v
 
www.atu.com.tr  

 

Son Sayıya Dön